Máme blog!



Náš začátek bookstagramu aneb jak jsme došli k založení blogu (Sabča)

  Ahoj! Je tu první článek a už podle názvu jste mohli poznat, že to bude hlavně o našich začátcích. 
Bookstagram jsme si založili zhruba před rokem a to 27. února. Pokud nás neznáte z bookstagramu jsme Terka a Sabča.  Dneska začínám se psaním já a dopředu říkám, že to nebude krátké.

Ke čtení mě přivedla Terka. Dřív jsem o knížkách říkala, že jsou nudné a ztráta času. Teď bez nich nedokážu žít a přečtu jich aspoň 7 za měsíc. Terka čte už dlouho a myslím, že to miluje stejně jako já. Každá začala pořádně číst s jiným žánrem. Terka začala s fantasy a já se sci-fi. Na začátku jsem si ani neuvědomovala mezi nimi rozdíl, ale teď je to docela zjevné. Terka začínala se školou dobra a zla, kterou čte mimochodem doteď, protože série není ještě dokončená. Já jsem začínala číst se sérii Ohnivák, na kterou zcela náhodou bude hned na blogu recenze, protože jsem si dávala symbolický re-.reading a zamilovala se do toho ještě víc.





 Naše fotky na začátcích vypadaly fakt tragicky a asi před měsícem jsme pár vymazaly, protože to byla fakt ostuda. Postupem času jsme nějak začali dostávat nápady a četli jsme víc, takže jsme měli, co fotit. Náš feed teďka vypadá tak, jak vypadá. Vydáváme fotky po třech a zatím nám to vyhovuje, protože kdybychom vydávali fotky po jednom vypadalo by to dost divně, jelikož fotíme dvě a každá u sebe doma. Nejraději já za sebe fotím když jsme spolu a můžeme se dohodnout, co kam dát a jak fotku uspořádat,mám z toho vždycky lepší pocit, že to focení stálo za to.

  Dvě na profilu? Pro někoho nepochopitelné pro nás nezbytné. Před časem jsme dávali na igs takovou zpětnou vazbu a to, co jsme předpověděli se i vyplnilo. Každá z nás dává profilu něco jiného. Terka má mnohem lepší mluvená stories a jsou i víc poslouchatelná. Já se pod příspěvky vždycky rozkecám a pod příspěvky je někdy dobrá diskuze. Fotky mám víceménně na starost já a přijde mi, že zatím se mi docela daří, aby ta výsledná fotografie byla něčím zajímavá. Dost často si představujeme, jak by vypadaly naše profily kdybychom neměli tu druhou. Tak třeba já bych měla nejspíš dobré fotky, ale stories by stály za houby a Terka to má obráceně, navíc minulý rok měla dost dlouho čtecí krizi a já jsem tam byla chvíli na recenze sama. Zatím jsme se nehádali, kvůli fotkám nebo tak.

  Za ten rok, co jsme na Instagramu jsme poznali velkou skupinu super lidí. Knižní komunita sama o sobě je v Česku veliká a my jsme hrozně rády, že jsme se k nim připojili. Máme plno oblíbených profilů a taky profilů se kterými jsme začínaly skoro ve stejnou chvíli a je fascinující, že jsme to dotáhli tak daleko. Nám o čísla vlastně ani vůbec nejde. Nám jde o to, že nás to baví a nějakým způsobem sdílíme naše pocity a dojmy z knih a předáváme to dál. To je asi nejlepší, co na knižním profilu můžete dělat. Největší radost nám dělá když si někdo na základě recenze přečte nějakou knížku. Ať se mu líbí nebo ne. Nebo když nám někdo napíše nějakou hezkou zprávu nebo jen někde označí. Máte pak pocit, že to, co děláte a usilujete má ve výsledku nějaký smysl a lidé si toho všímají. Tak to aspoň vnímám já.

  Blog jsme si chtěli založit už fakt dlouho, ale nikdy nebyl čas to dotáhnout do konce a vlastně s tím vůbec začít. Je to v podstatě další závazek a další čas, který strávíme na nějaké síti. Rozhodně ne, ale negativní, jak říkám nic z toho bychom nedělali, kdyby nás to nebavilo. Design blogu sám o sobě není nijak úžasný, ale jde hlavně o ten obsah. Já se tu budu hodně rozkecávat, protože někdy i pro mě krátké recenze na Instagramu musím zkrátit, protože už to delší udělat nejde. 

 No a teď bych mohla napsat pár informací o nás, abyste se něco málo dozvěděli. Jmenujeme se teda Terka a Sabča a obě milujeme čtení. Já tancuju street dance a Terka už odmala jezdí na koních drezuru. Je nám 14 a nejsme dvojčata. Vnímáme se sice jako sestry, ale jsme jen nejlepší kamarádky. Už hodně často se nám stalo, že si to někdo popletl, ale zase to chápeme, protože ten název může hodně mást. každá z nás čte něco jiného. Já mám ráda realistické romantické knihy a thrillery a Terka romantické fantasy a poslední dobou taky jako já knihy bez čar a kouzel. Obě si neumíme představit knížku bez kapky romantiky.

Doufáme, že se vám náš blog bude aspoň kapku líbit a do komentáře nám můžete napsat nějaké tipy nebo témata, které bychom neměli vynechat.

Sabča & Terka