Kroniky prachu + dodatková kniha // recenze

Kroniky prachu

Autor : Lin Rina

Počet stran : 544

Orig.název : Animant Crumbs Staubchronik

Žánr : Historický román

Anotace : Šaty, plesy, plané řeči a na konci toho všeho… ideální manžel. Tak si představuje Animantina matka nejbližší budoucnost své dcery. Jenže Animant je tento svět pozlátka na hony vzdálený. Ona se nejraději pohybuje na mnohem zajímavějším místě – ve světě knih a příběhů. Ačkoliv se s pomocí vtipu a sarkasmu snaží odehnat realitu od sebe co nejdál, stejně ji doběhne. Nabídce pracovat jeden měsíc v univerzitní knihovně se nedá odolat, a tak plna očekávání opouští nudné provinční městečko a odjíždí do Londýna. V obklopení tolika knihami se jen těžko dokáže soustředit na své pracovní povinnosti. Její už tak rozptýlenou pozornost narušuje i vrchní knihovník – nejprotivnější muž na světě, se kterým není lehké vyjít. Přesto v ní začne probouzet city, které předtím neznala. A ani ta nejučenější kniha jí neporadí, jak se s nimi vypořádat.

Moje hodnocení : Tato kniha obletěla celý instagram a všichni to chválili, takže jsem se rozhodla, že si to přečtu taky a bylo to skvělé! Já historické romány moc nečtu, většinou mě moc nechytnou, takže jsem z toho byla zpočátku trochu rozpačitá, ale je to naprosto skvělé. Příběh je zasazen do 18. století v Londýně, sledujeme tu skvělou slow-burn romantiku, nabubřelého knihovníka a drzou asistentku, jak si k sobě snaží najít cestu. I vedlejší postavy jsem si dost oblíbila, takže knihou většinu času nebudete chtít hodit o zem. Má sice 500 stran , které ubíhají hrozně rychle, ale vlastně se tam toho až tolik nestane, takže si myslím, že to nesedne všem a někoho to bude štvát. Já jsem si myslela, že do té skupiny budu patřit také, ale naštětstí ne, sedlo mi to do nálady a konec byl skvostný. Přesně takový konec jsem si přála, ale celkově je ta knížka moc povedená! Animant je jedna z mých nejoblíbenějších hlavních hrdinek, už kvůli tomu, že čte! No a pan Reed...už jen kvůli tomu, abyste ho v knize poznali, si to musíte přečíst. Neskutečně se těším na re.-reading!!

Velký doporůčo! 5/5

„Kéž by byl život jen kniha. Knížku může člověk otevřít jednoduše na poslední stránce a podívat se, jak to skončí - jestli se všechno zhroutí, nebo se to přece jen nakonec zase spraví. Co bych jen dala za to, abych znala konec svého příběhu. Abych věděla, co teď bude následovat."

+ hodnocení dodatkové knihy : Další kniha s Animant a panem Reedem byla opět skvělá. Sice to nemá na ten hlavní příběh, co si budeme říkat, ale je to super na vracení Londýna, atmosféry a jejich vztahu. První polovina knihy nebyla nějak světoborná, ale poslední příběh jsem s opravdu užila! Taky jsem se pár věcí o postavách dozvěděla a pokud jste Kroniky četli, nenechte si ujít i tuto knihu! Sice to není top strop, ale aspon vás to vrátí do toho světa...a ta poslední povídka je fakt ňuňu!¨

- 4/5 ale neberte to moc vážně, tyhle povídkový knihy já nerada hodnotím.

U další recenze zase ahoj!