Šest vran a Prohnilé město // recenze

Šest vran
Autor : Leigh Bardugo
Počet stran : 384
Žánr : fantasy
Orig. název : Six of crows
Anotace : Ketterdam – rušné přístavní město, kde se dá za peníze koupit naprosto cokoliv. Nikdo to neví lépe než Kaz Brekker, fenomenální podvodník a zloděj. Neštítí se žádné špinavé práce a dokáže vybruslit z každé situace. Jednoho dne dostane nabídku, na kterou by kývl jen šílenec. Pohádková odměna však několikanásobně převyšuje všechna nebezpečí, která ze sebevražedné zakázky plynou. Sám to ale nezvládne. Bude potřebovat další pomocníky… Trestance prahnoucího po pomstě. Zázračného střelce se slabostí pro hazardní hry. Černou ovci z prominentní rodiny na útěku z domova. Špiónku pohybující se neslyšně jako stín. Dívku využívající svoji krásu jako smrtící zbraň. Šest nebezpečných psanců se pokusí o nemožné – vloupat se do Ledového paláce, nejstřeženější pevnosti světa. Kdo z nich přežije? Jaká tajemství vyplavou na povrch? Odvrátí nebezpečí, které hrozí světu?¨

Hodnocení : Do této duologie jsem vůbec nechtěla, protože to dost lidí kritizovalo, Terka ani první díl nedočetla a byla jsem z toho proto docela skeptická. Když jsem to ale začala číst, s naprosto nízkým očekáváním, jsem četla a četla a nakonec jsem málem skákala radostí, protože to bylo prostě skvělé. Kaz je jeden z mých nejoblíbenějších hrdinů, neskutečně ho miluju, líbilo se mi, jak autorka dokázala vykreslit každou hlavní postavu naprosto skvěle, příběh byl promyšlený, temný a originální, to hlavně! Prvních sto stra není nic extra to říkám rovnou, teprve se tam všechno vysvětluje, postavy se tam nějak setkávají a teprve se tam tvoří ta hlavní zápletka. Naprosto jsem si zamilovala tu pomalou romantickou linku mezi dvěma postavami, které já žeru úplně nejvíc. A ve druhém díle jsem málem roztekla z těch scén. Každopádně. Jak se děj ubíral, tak mě to bavilo čím dál víc. Akce, zvraty, Kazovy plány, intriky, záporáci, všechno bylo dohromady jako skvělá fantasy. Na konci se tam všechno úplně pokazilo a okamžitě jsem se vrhla na druhý díl.
4,7/5 - jen za těch prvních sto stran

,,Žádný slzy. Žádný funus.¨

Prohnilé město

Počet stran : 432
Žánr : fantasy
Orig. název : Crooked kingdom
Anotace : Kazu Brekkerovi a jeho lidem se podařil nevídaný kousek, za který měli přislíbenou tučnou odměnu. Jenže místo toho, aby se o ni rozdělili, čekala na ně zrada. Proto musí napnout všechny své síly, aby získali to, co jim patří. V temných ulicích zkorumpovaného Ketterdamu se mezitím schyluje k válce. Nebezpečná smrtící droga jurda parem se tu stává předmětem boje o moc. Obstojí Kazova prohnanost proti nepřátelům a zůstanou mu jeho lidé vůbec věrni?
Hodnocení : Druhý díl této série byl utrpení v tom nejlepším slova smyslu. Od začátku do konce to byla neskutečná jízda, každou chvilku romantiky jsem si užívala, každou postavu jsem milovala (i když Mathias byl úplně dole), příběh jsem hltala po stovkách a během dvou dní jsem to měla přečtené. Čte se to fakticky pomalu, ještě jak je ta knížka rozměrově tak veliká, ale přesto to nemění nic na tom, že je to fakt kvalitní čtivo. Grišu se vůbec nechystám číst, nějakým způsobem si vystačím s Šesti vranami a potom bych si chtěla maximálně přečíst Devátý spolek (mimochodem kolik to má mít dílů?). Konec mě přetrhnul, zabil, rozežral prostě...já byla tak smutná a zároveň tak neskutečně šťastná za ty poslední strany. Jedna z mála fakt mála knih, u kterých jsem uronila slzu. Fakt miluju a doporučuju, prostě jo.
5/5!!

,,Člověk má vždycky co ztratit.¨

,,Přišel bych pro tebe. A kdybych nemohl chodit, tak bych se pro tebe doplazil a probojovali bychom si cestu ven, i kdybychom byli bůhví jak zřízení..."