Holubice a had + Krev a med // recenze

 


Holubice & had 
Autor : Shelby Mahurin
Orig.název : Serpent & dove
Počet stran : 447
Žánr : fantasy, romantika
Anotace : Navždy spojeni, aby se milovali, ctili… nebo shořeli.
Louise le Blancová před lety uprchla od všeho, co znala, a skryla se v ulicích Cesarine. Odvrhla svou magii a začala přežívat jen díky tomu, co se jí podařilo ukrást. Čarodějnice jako Lou tady lidi loví. Bojí se jich. A upalují je. Reid Diggory zaslíbil svou duši církvi jakožto chasseur a celý život žil podle jediného přikázání: nenecháš čarodějnici naživu. Jeho cesta se s Louinou nikdy neměla zkřížit, ale zákeřný úskok je donutí k nemožnému spojení: svátosti manželství. Válka mezi čarodějnicemi a církví je prastará a Louini nejnebezpečnější nepřátelé přináší osud horší než oheň. Dívka nedovede potlačit své stále se prohlubující city ani změnit podstatu svého bytí – musí se tedy rozhodnout. A láska, ta z nás všech dělá hlupáky.
Hodnocení : Tato kniha obletěla po vydání v češtině snad celý bookstagram a mě to nějakým způsobem odradilo od přečtení, protože jsem věděla, že se má vydat i další díl, a tak jsem chtěla raději počkat. Po tom, co se vydal i druhý díl a já žila v domnění, že je to jen duologie, koupila jsem si to zhltla to. První díl této trilogie nám představuje skvělou a vtipnou hlavní hrdinku Lou, která je svá, nebojí se riskovat a je prostě skvělá. Naproti tomu se nám tu jeví Reid, kterého jsem měla ráda od začátku hlavně proto, že se s Lou doplňovali a bylo to opravdu vtipné. Hodně lidí kritizovalo, že celý ten svět není dostatečně popsaný, ale mě to úplně stačilo a aspoň jsem si některé ty věci představila sama. Od začátku do konce mě to moc bavilo, byla jsem ráda, že ta romantická linka nebyla zas až tak uspěchaná a za mě to bylo dost originální. Na konci mě to překvapilo, stránky mi ubíhaly rychlostí větru a za sebe to moc doporučuju, ten první díl stojí fakt za to!
5/5

“I loved her. Despite everything. Despite the lies, the betrayal, the hurt. Despite the Archbishop and Morgane le Blanc. Despite my own brothers. I don't know if she returned that love, and I didn't care. If she was destined to burn in Hell, I would burn with her.”


Krev & med
Autor : Shelby Mahurin
Orig.název : Blood & honey 
Žánr : fantasy
Počet stran : 460
Anotace : Lou, Reid, Coco a Ansel prchají před čarodějným společenstvím, královstvím i církví – a nemají se kde ukrýt. Aby se jim podařilo zmizet před zástupy čarodějnic a jednotkami chasseurů, potřebují spojence. Ty nejsilnější. Pro své bezpečí však musejí něco obětovat, a tak se skupina rozdělí. Zatímco se Lou a Reid mezi sebou snaží uzavřít rozšiřující se propast, zlá Morgane spřádá smrtící hru na kočku a myš. A je odhodlaná zničit to nejcennější, co mají…

Hodnocení : Druhý díl fantasy série, v hlavní roli Lou a Reid...tenhle díl mě trochu zklamal, ale já jsem to čekala. Hodně lidí říkalo, že se too fakt nepovedlo, takže jsem se toho docela bála, ale nakonec to bylo i trochu lepší než jsem sama čekala. Ne že by to bylo něco wow, ale aspoň se to dalo číst. Prvních a posledních sto stran supr, nebylo to vůbec špatné, bavilo mě to a četlo se to skvěle, Lou i Reid mě někdy štvali, ale to se dá ještě skousnout, když vezmu v potaz třeba Ansela, kterého žeru. Prostředek té knihy bych buď o polovinu zkrátila nebo klidně smazala, protože se tam nic vážného nestalo a jen to byla taková "výplň" mezi začátkem a koncem. Autorka by podle mě udělala líp kdyby to byla jen duologie. Ale i tak, nemyslím si, že je to špatná série, už kvůli tomu prvnímu dílu. A na konec jsem mega zvědavá!!
4/5 

u další recenze zase ahoj!!