Stmívání aneb recenze na všechny díly v jednom // 5v1

STMÍVÁNÍ
Ahoj u nového článku! Jelikož jsme vydávali Stmívání někdy v lednu/únoru a já jsem je četla hned po tom, nedávala jsem proto recenze na ig, takže jsem se rozhodla vám je sem napsat! Kdybyste to nezaregistrovali o celý blog se starám já (Sabča). Tak jdeme na to! Rozhodla jsem se vám tentokrát nedávat aniatce, protože Stmívání za mě všichni znají a jelikož budu psát 5 recenzí byl by to podle až moc dlouhý článek.

1.DÍL // STMÍVÁNÍ
Terka snad poprvé četla něco dřív než já a byla z toho totáně odvařená a taky se to stalo její nejoblíbenější sérií. Byla jsem z toho malinko skeptická a nevěděla jsem, co si o tom myslet. Nakonec jsem to po dlooouhém uvažování rozečetla, protože jsem to od svých milých kamarádů dostala k Vánocům, takže jsem měla fakt špatný pocit, že jsem se na to pořád nepustila. Nejdřív jsem si říkala, že to bude cringe jako ty filmy, ale nakonec...VŮBEC! Bella je na to skvělá hlavní hrdinka, která jako sice je někdy kráva, ale upíři to vyšvihli do nebes!  Naprosto jsem se zamilovala do Edwarda a tahle kniha se četla naprosto skvěle! Od začátku jsem si užívala všechny jejich chvíle, začátky a seznamování se světem upírů. Taky se tam bohužel objevil Jacob, kterého totálně nenávidiím a nechápu lidi, kteří jsou team Jacob a ne Edward, ale to na jindy. Celkově ten první díl byl nádherný rozjezd této tetralogie, který jsem si maximálně užila a zažrala se do toho!

2. DÍL // NOVÝ MĚSÍC
I když plno lidi nejvíc miluje první nebo čtvrtý díl, já s Terkoou žeru ten druhý. I když se tu Edward tolik neobjevuje a je tam hlavně Jacob, což je docela paradox, že miluju díl, ve kterém je hrdina, kterého nejvíc nenávidím, ale když ono to bylo tak dobré! Hrozně se mi líbilo, že už tam bylo všechno rozjeté a autorka dala přednosti vedlejším upírům jako Elis nebo Jesper! Těch cca 450 stran se opravdu bleskově čte, líbilo se mi, že na konci se všechno vylepšilo a bylo to opět skvělý jako na začátku. I když jsem někdy měla chuť Jacoba zadusit, vlkodlaky a jejich svět jsem s taky oblíbila. Na 100% můj nej vlkodlak je Seth, kterého jsem si totálně zamilovala ve třetím díle. A pokud váháte jestli si tuhle sérii přečíst, nebuďte jako já a prostě si to přečtěte, ono se to aspoň půlce z vás líbit bude...btw podle mě není moc lidí, kteří tomu dali 3,5 hvězdy, protože to buď nenávidíte nebo milujete...

3.DÍL // ZATMĚNÍ
I když byl třetí díl nejhorší z celé série, pořád to bylo kupodivu skvělé, akční a plné Edwarda a Belly!! Jako film je myslím i tento díl fakt extra cringe, takže ty filmy bych za sebe jako hodila do koše a nechala tam, protože ty knížky jsou na jiným levelu. V tomto díle se zase více objevuje Jesper, kterého mám mega ráda a i když to má někdy pár chybiček, vztah Belly a Edwrada společně s akcí vše zachraňuje a opravdu jsem si tuhle sérii stoprocentně užila. Někdy si říkám, že je to fakt blbost, ale kyž se nad tím zamyslím, tak je to fakt super fantasy, která má sice cringe filmy, ale ty knížky jsou za mě prostě dobrý. Nevím kolik cca těch 450 stran jsem měla přečtených snad za 3 nebo 4 dny, takže se to čte fakt rychle a ta konečá akce a scénky byly skvělééé!! Setha jsem si zamilovala a celou tu familii i s vlkodlaky jsem opouštěla fakt nerada.
4,8/5 aby si to ty ostatní díly fakt zasloužily

- KRATKÝ DRUHÝ ŽIVOT BREE TANNEROVÉ // povídková kniha
Pokud vás tahle série nadchla stejně jako mě, určitě byste neměli minout ostatní průvodce a povídkové knihy. Určitě víte, že nedávno po dlouhých 1é možná 15 letech vyšla kniha z pohledu Edwarda a až si ji přečtu, tak ji sem určitě přidám, ale je to dost veliká bichle, takže mě to maaalinko odrazuje. Každopádně, tahle ani ne 200 stranková kniha není vůbec špatná, není sice rozdělená do kapitol ani nic podobného, čistě jen strany a strany textu, takže čtete, čtete až se dostanete na konec knihy. Pár věcí mě tam překvapilo a nečekala jsem je, takže to určitě k něčemu bylo, ale na tu původní sérii to určitě nemá. Ono by nebylo asi úplně nejlepší, aby povídková knížka byla lepší než samotná série, takže to zas chápu.
3,5/5

4.DÍL // ROZBŘESK
Bohužel poslední díl, který se mi hned po druhé díle líbil snad nejvíce :D. Od začátku do konce je tu pořádná akce, která mě bavila, Jacob se tu dá kupodivu docela snést a i přes ten menší paradox, který se tam mezi nimi stal, se mi to hrozně líbilo. Už vidím, jak si to příští rok přečtu znovu a bude to hroozná nostalgie!! V tomto díle je zase o trochu více Rosalie, kterou jse dřív ze všech upírů měla nejméně ráda, ale tady si to u mě trochu vylepšila a byla jse ráda, že tu mají svoje místo i vlkodlaci, bez kterých by to za mě nebylo ono! Těch asi 600 stran se vůbec nebojte, já jsem to přečetla velice rychle a čte se to samo, takže měsíc u toho určitě nezůstanete. Jen mě trošku štvaly ty delší kapitoly, ale někde nejsu vůbec, takže to jako bych nenapsala....oprvadu vám tuto sérii doporučuju a i když je podle některých lidi fakt blbost slušně řečeno, za mě je to pro holky ve věku 13-16 úplně ideál :DD.
5/5

- díky, že jste došli až sem, váží si toho, u dalšího článku, zatím!!