Cinder // recenze, spolupráce s @megaknihy

 CINDER


Autor : Marisa Meyer 

Díl : 1 / série Měsíční kroniky

Orig.název : Cinder

Žánr : sci-fi

Počet stran : 390

Anotace : Rušné ulice Nového Pekingu se hemží lidmi a androidy. Populaci devastuje smrtící nákaza. Z vesmíru tomu přihlížejí krutí měsíční lidé, kteří čekají na správný okamžik. Nikdo netuší, že osud Země spočívá v rukou jediné dívky...Šestnáctiletou Cinder považuje většina lidské společnosti za nepovedenou hříčku techniky a její macecha za neúnosné břemeno. Být kyborg ale má i své výhody – mozkové rozhraní poskytuje Cinder nevšední schopnost opravovat věci (roboty, vznášedla, své vlastní nefungující součástky), díky čemuž se stane nejvyhlášenější mechaničkou v Novém Pekingu. Právě tato pověst přivede k jejímu stánku prince Kaie, který potřebuje před výročním bálem opravit porouchaného androida. Princ opravu v legraci nazve otázkou národní bezpečnosti, ale Cinder má podezření, že věc je mnohem vážnější, než jí je princ ochoten prozradit. Cinder touží udělat na prince co nejlepší dojem, ale se všemi plány je konec, když se její mladší nevlastní sestra a jediná lidská přítelkyně nakazí smrtelným morem, který sužuje Zemi už celé desetiletí. Macecha obviní z dceřiny nemoci Cinder a nabídne její tělo pro výzkum moru, což je „pocta“, kterou dosud nikdo nepřežil. Ale netrvá dlouho a vědci zjistí, že jejich nové pokusné morče je zvláštní. Chirurgové, kteří proměnili Cinder v kyborga, něco skrývali. Něco cenného. Něco, kvůli čemu jsou někteří lidé ochotní zabíjet…

Hodnocení : Uf. Tak tohle bylo nečekaně dobré. Upřímně jsem netušila, že něco takového budu číst a jsem hrozně ráda, že se nám díky megaknihám dostala do rukou, protože tohle je scifi pecka! Už od začátku mě fascinoval svět, který autorka vytvořila, jak ho popsala a hlavní hrdinku, kterou vymyslela jsem si hned zamilovala. Malinko jsem měla problém si zvyknout na třetí osobu, protože jsem snad celý červenec četla knihy jen v první, takže to byl nezvyk, nicméně sem se ta třetí osoba moc hodila! I když má kniha skoro 400 stran, mně to přišlo, jak kdybych jich přečetla třeba 200 :D. Autorka má skvělý styl psaní, je rychlý, zbytečně všechno nepopisuje a díky tomu tu knihu hltáte o sto šest...musím uznat, že jsem snad originálnější svět a příběh nečetla, takže jsem byla moc ráda, že čtu i něco úplně nového. Druhá postava, která tu dost často vystupovala byl Kai, kterého jsem měla moc ráda, byť méně než Cinder, protože mi někdy přišel takový lehkovážný a moc vysmátý, ale aspoň tomu dodával nějaký šmrnc. Celkově zápletky, zvraty a postupné odhalování pravdy jsem si užívala, autorka to měla zmáknuté na jedničku s hvězdičkou a já nemám, co vytknout! 

P.S ten konec skončil docela otevřeně, takže druhý díl u sebe nebo na cestě domů!

4,9/5 - nechám si rezervu na další díly....nemůžu se dočkat!!


- moc děkujeme @megaknihy za poskytnutí této knihy k recenzi! 

Pokud si chcete tuhle skvělou knihu koupit, stačí kliknout sem.