Mizející dívky & Dívka beze jména // recenze & spolupráce

 Mízející dívky 



Autor : Lisa Regan

Orig. název : Vanishing Girls

Počet stran : 384

Žánr : psychothriller

Anotace : Každý v malém, ospalém americkém městečku Denton hledá sedmnáctiletou Isabelle Colemanovou.Všechno, co zatím našli, je její mobilní telefon. A pak také další dívka, o které ani nevěděli, že ji mají hledat. Tato nebohá, zatím bezejmenná a tajemná dívka je zcela otřesená a naprosto vůbec nereaguje na dění a svět kolem sebe. Všechno, co v tuto chvíli detektiv Josie Quinnová může použít jako vodítko, je jméno: Ramona.Josie, která je právě v té době suspendována, bere pátrání do svých rukou. Jméno Ramona vede k dalším důkazům, které tyto dvě dívky spojují. Ví, že začíná zoufalý závod s časem, jehož cílem je najít Isabelle živou, a obává se, že mohou existovat také další dívky…

Stopy opravdu Josie Quinnovou vedou k další dívce. Její případ však úřady označily za smyšlený a odložily ho. Josie se přesto domnívá, že by ona dívka mohla být také obětí. Ale koho vlastně? A proč se zdá, že nikdo kromě ní o vyřešení případu nestojí? Aby Josie chytila monstrum, které unáší mladá děvčata, musí se postavit nejen lhostejnosti okolí, ale i svým vlastním nočním můrám a následovat svůj instinkt na ta nejtemnější místa. Dokáže to včas, navíc v situaci, kdy není radno důvěřovat vlastně nikomu?

Hodnocení : Pokud jste milovníky Dívky v ledu či Kanibala z Nine Elms tohle je pro vás. Upřímně si myslím, že zrovna tahle série se snad povedla i více než zmiňované knihy, protože si tu s vámi autorka malinko víc hraje a mnohem víc jsem se u toho bála :DDD Hlavní hrdinku Josie jsem měla i raději než Eriku a Kate, díky čemuž se mi to líbilo snad o něco více. Už od začátku tu máme dost zamotaný příběh, který nám postupně autorka odkrývá a končí to nečekanými zvraty, které jsem za boha nemohla tušit a jsem moc ráda, že to autorka nakonec takhle vymyslela, protože jsem na to až do konce nepřišla. Celý příběh se mi moc líbil a bylo to čtivé, napínavé, nemělo to pouze detektivní linku, kdy jste odhadli viníka už po polovině knihy, takže další velké plus. Z goodreads jsem zjistila, že je v angličtině snad 11 dílů a 12 na cestě, takže jsem mc zvědavá na gradu, jestli to nakonec vše vydá či ne, ale moc bych to ocenila, aspon tu první polovinu :D psychothrillerů není nikdy dost, obzvlášť, když je napsala tahle autorka. Jo a kdyby jste nááhodou neviděli trailer na tuhle pecku, na našem instagramu tam někde bude a je fakt dost podobný vibu té knihy!

4,8/5 - rezerva na další díl 



Dívka beze jména 





Autor : Lisa Regan

Orig. název : The girl with no name

Počet stran : 384

Anotace : Vedle lehátka se válel malý vycpaný slon a zmačkaná zelená deka, dost velká jen na to, aby do ní zabalili novorozeně.

„Tady bylo mimino? Ona měla dítě? Je…?“

„Dítě tu není.“

Když detektiv Josie Quinnová dorazí na místo činu na okraji města Denton, je zděšená brutalitou útoku. Jeho oběť bojuje o život a novorozené dítě zmizelo.

Na jiném místě se snaží ukrýt krásná mladá žena. Vypadá to, že by mohla být Josiiným vodítkem k případu uneseného dítěte, ale záhadná žena neví, kdo je, kde se vzala ani čeho se tak bojí. Jisté je, že je vyděšená k smrti… Nebo je možné, že svou amnézii jen předstírá? Je  dívka beze jména svědkyně, podezřelá, nebo možná budoucí oběť?

Později Josie nachází indicie, které ji utvrzují v přesvědčení, že pohřešované novorozeně a neznámá žena mají něco společného, že ten, kdo je spojuje, je velice nebezpečný a že se jí případ začíná dotýkat velmi osobně.

Měla by Josie riskovat život dítěte, aby zachránila mnoho dalších? Nebo dokáže najít jiný způsob, jak zastavit nelítostného vraha?

Hodnocení : Druhý díl této série byl skvělý! Opět se autorce skvěle povedla zápletka, celá kniha byla napínavá jako prase, hlavní hrdinka Josie jsem měla zase ráda a tentokrát neudělala ani nic hrozného, když to porovnám s jedničkou. Prvních st stran pro mě bylo dost děsivých, protože jsem málem nedošla ani na záchod :D takže lehká děsivost zaručena...krom toho mi to přišlo dobře vymyšlené, opět si autorka vyhrála se zvraty a konec byl stejně jako v prvním díle nabitý, akční a nečekaný...za mě už malinko přetažený za vlasy, ale co člověk, to názor :D

4,8/5 - nakonec hodnotím stejně jako první díl, protože ten konec už byl na mě trochu moc. 


¨¨

Moc děkujeme @grada_cz za poskytnutí knihy k recenzi!