Skleněný trůn 1-3// re-reading & pocity

 SKLENĚNÝ TRŮN 




Autor : Sarah J. Maas

Orig. název : Throne of glass

Počet stran : 392

Žánr : fantasy, román, Young adult 

Anotace : V temných a špinavých solných dolech Endovieru si doživotní trest odpykává osmnáctiletá dívka. Celaena je od dětství trénovaná k jednomu jedinému úkolu – stát se tím nejlepším zabijákem na světě, rychlým, tichým, neodhalitelným a všehoschopným. Ale udělala chybu. Nechala se chytit. Korunní princ jí nabídne poslední šanci: Svobodu výměnou za velkou oběť. Musí ho reprezentovat v turnaji, kde se proti sobě postaví 24 šampionů, těch nejlepších vrahů a zlodějů z celé země. Bude to boj na život a na smrt. Pokud zvítězí, bude volná. Ovšem její soupeři umírají nejen při soubojích, ale i za tajemných okolností – Celaena teď o svůj život bojuje nejen s nimi, ale i s něčím tajemným a děsivým, co se skrývá v pozadí.

Hodnocení : Tuhle sérii zná podle mě snad každý a jestli ne, alespoň jste museli slyšet o autorce. Skleněný trůn je za mě exceletní a propracovaná série, kterou buď lidi nenávidí nebo ji milují, naneštěstí já jsem ta, co to naprosto žere. V létě jsem uspořádala srpen se SJM a jelikož se vás zapojilo fakt hodně, měla jsem hroznou radost! Zároveň jste mě donutili si přečíst první tři díly, který jsem si maximálně užila! Hlavní hrdinka Celeana je prostě skvělá, krutá a mazaná zároveň. Jsem ráda, že se autorka nebála z hlavní postavy udělat badaas postavu, protože díky tomu je to mnohem zajímavější a temnější než podle mě mělo být. Od začátku do konce série se tu budeme potkávat se Celeanou, Dorianem, což je můj top hrdina z celé série a s Chaolem, což je můj nejméně oblíbený hrdina :). Samozřejmě tu nechybí později milostný trojúhelník se všemi možnými aktéry, ale z toho vás ted vynechám, až to budete číst, tak si to užijete...na druhé přečtení to bylo překvapivě velice a stále dobré, ubrala jsem trochu kvůli tomu, že prvních 100 stran je prostě rozjezd a protože já sama vím, že nejlepší je prostě Říše bouří a Království popela..jinak ale doporučuju, je to božácký!

4,7/5

PŮLNOČNÍ KORUNA 



Autor : Sarah J. Maas

Žánr : fantasy, román, young adult

Počet stran : 400

Anotace : Celaena se stala královou bojovnicí a má za úkol pro něj dělat tu nejšpinavější práci. Ovšem sama dobře ví, že král je mimořádně krutý a jeho chování ovládá tajemné zlo. Proto se snaží odhalit jeho tajemství, ale přitom mu nezavdat příčinu, aby ji podezíral. Rozehrává tak smrtelně nebezpečnou hru, v níž jde nejen o její život, ale i o život všech jejích přátel. A jedné noci se stane to, čeho se nejvíce obávala a co její život rozmetá na kousky...

Hodnocení : Druhý díl Skleněného trůnu byl podle očekávání horší než jednička, i když se mi paradoxně líbil na začátku skoro nejvíce. Tentokrát už je tu pořádná akce, všechno se začíná zaplétat a jedna zásadní věc pěkně se vším zalomcuje..Chaol tu získává větší místo, bohužel, a já ho už fakt začínat nenávidět..jen zpozorněte v Královně stínů pěkně boduje a tam ho teprve budete chtít na něco nabodnout...každopádně Dorian je zlatíčko, nikdy jsem si ani neuvědomovala, jak je skvělý a úplně jsem zapomněla na jednu scénu, která byla tou nejzajímavější v téhle knížce, takže čtěte pozorně! Doted nechápu, jak se autorce povedlo proplést jedničku a osmičku, je to bombový a i když vás tahle knížka možná bude cca 100-150 stran nudit, tak jako mě, nezapomeňte, že vás čeká ještě šest bichlí, které jsou mnohem MNOHEM lepší než tohle, takže to nevzdávejte, ta osmička je snad jedna z nejlepších knih, co se mi do rukou dostaly. 

4,5/5


DĚDIČKA OHNĚ 




Autor : Sarah J. Maas

Žánr : romantika, fantasy, younge adult

Počet stran : 536

Anotace : Královna, nebo zrádce? Jen ona sama rozhodne.

Celaena Sardothien přežila smrtící soutěž a zlomené srdce, ale za jakou cenu. Nyní se musí vydat na cestu do nové země, aby se poprala s temnou pravdou... pravdou o jejím dědictví, které jí může navždy změnit život a budoucnost.

Mezitím se shromažďují temné síly s cílem zotročit si celý svět. Celaena tak musí najít sílu bojovat nejen proti vlastním vnitřním démonům, ale i proti zlu, které chce král Adarlanu osvobodit a využít pro své plány.

Je dědičkou ohně a popela a neskloní se před nikým.

Hodnocení : Tady už se nám to začíná lehce prohlubovat a zdelšovat, protože najednou už tu nemáme 400 stránkovou knížečku, ale skoro 600 stránkovou bichli plnou nových hrdinů (hlavně toho jednoho, že), nové zápletky a hlavně skvělou akci a zvraty, které budeme naprosto milovat a budete každou stránku hltat, tak jako já. Upřímně, tohle bylo fakt dobrý a tím, jak jsem to už četla jsem něco málo věděla, každopádne jsem ráda, že jsem velkou část těch věcí zapomněla, protože to bylo vážně dobrý. SJM za mě prostě psát umí, to že je to zařazeno mezi young adult je něco jinýho jo, ale ta kvalita je prostě znát, aspoň pro mě. A určitě něco znamená, že se mi to líbí v 16 stejně jako ve 13. Jsem zvědavá, kdy si přečtu další bichle z této série, protože můj tbr list je stále větší a větší, takže jsem lehce skeptická k mému snu, že tuhle sérii ještě tenhle rok dočtu...no uvidíme. Jinak třetí díl hodnotím nejlépe ze zatím dokončených re)readingů z téhle série. MOC DOBRÝ!

4,9/5



A co vy a Skleněný trůn?