Za dveřmi tma // recenze & spolupráce

Za dveřmi tma

Autor : Anna Bailey

Orig.název : Tall Bones

Počet stran : 344

Žánr : psychothriller

Anotace : Když se sedmnáctiletá Emma na lesní párty loučí se svou nejlepší kamarádkou Abigail, je stejně jako většina dívek v jejím věku přesvědčená, že opravdový život mají teprve před sebou. Jenže onoho večera se toho přihodí hodně… a druhý den není Abi k nalezení... Na fasádě malého města uprostřed lesů a hor amerického Středozápadu způsobí Abino nevysvětlitelné zmizení trhliny a skrz ně se postupně valí na světlo léta potlačovaná zášť, dobře skryté prohřešky a maskované předsudky. Především v Abině rodině vyvstanou otázky, které si žádají odpovědi: co tu noc dělal její starší bratr Noah, kterého Abi podrazila; co všechno ví citlivý Jude, nejmladší ze sourozenců, plný jizev na těle i na duši; co si nepřipouští jejich matka Dolly a co všechno má v hlavě otec Samuel, podléhající pastorovi, jenž si svým svatouškovským moralizováním podmanil celé město. A potom je tu Rat, přivandrovalec, jehož nezařaditelnost některé z místních znervózňuje a jiné fascinuje.

Městečko Whistling Ridge, na pohled ospale nehybné, připomíná soudek střelného prachu, který jen čeká na jiskru. Zmizení Abi vyhodí dosavadní skutečnost do povětří a v pomalu usedajícím zvířeném prachu se pomalu odkrývá pravda o tom, co se tehdy v noci u skal zvaných Holé kosti skutečně odehrálo…

Za dveřmi tma se hned po svém vydání stalo literární senzací a aspirantem na jeden z nejlepších thrillerů roku 2021.

Hodnocení : Neprve moc děkujeme nakladatelství Grada za zaslání reading copy k recenzi! Teď k recenzi, kniha jako taková je hrozně zvláštní, už ta obálka odkazuje k tomu, že to bude hodně převracené a všechno bude divné...od začátku se tu řeší zmizení jedné dívky a mezitím se prolíná minulost a budoucnost, což mi přišlo jako fajn zpestření knihy. Já to přecházení časů mám docela ráda, člověku to dá víc pohledů na situaci a je to i zábavnější a rychlejší na čtení. Prvních 150 stran bylo skvělých, rychlé i pomalé zároveň, odkrývaly se všechny postavy a jejich osudy a problémy. Malinko budete na začátku tápat, protože je tam opravdu hodně postav představených najednou a nemáte ponětí, jak spolu souvisí, ale rychle se zorintujete, protože se tam každá postava nějak vyjímá. Líbilo se mi, že to není obyčejný thriller, který má zápletku, postavy a je tam ta napínavost, konec a šmitec. Tohle byl takový vážnější a hlubší příběh s thrillerovou linkou a bylo to svým způsobem odlišné od všech knih ze stejného žánru. I když mě takových 90 stran unudilo málem k smrti, tak jsem to zvládla a konečných cca 100 stran opravdu stálo za to! Není to něco z čeho byste si sedli na zadek, ale k zamyšlení a zpříjemnění dne je to moc dobré!

4/5 doporočuju zhruba jako Nevlastní sestru či Pod dohledem